Інтелектуальний розвиток дитини 1 рік і 2 місяці
У віці 14 місяців малюки щосили демонструють перші прагнення до результату в деяких сферах своєї діяльності. Тобто якщо ще на рік дитинці в більшості випадків досить було потримати в руках кубики і подивитися, як з них будує башточку мама, то тепер дитині неодмінно треба самому поставити один кубик на інший або виставити кубики в певній послідовності поруч. Це вже не просто гра, а гра на результат, прагнення до успіху.
Звичайно, не завжди результат досягається з першої спроби, і малюк швидко байдужіє до «складного» заняття, перемикаючись на щось інше. Однак через деякий час (годин або днів), крихітка знову повертається до того, що не виходило, і пробує побудувати вежу, скласти пірамідку і т.д.
У цьому процесі дитині необхідна підтримка батьків. Щось не виходить? Ні в якому разі не висміювати малюка і не зменшуйте значення його дій. Фрази «Ну що ти так довго возишся», «Це ж так просто», «Давай я зроблю», «Чого ти кричиш, подумаєш, не вийшло» – це не те, що повинен почути крихітка від дорослих. Важливо підбадьорити малюка, втішити в разі невдачі і при необхідності делікатно запропонувати свою допомогу: «Якщо хочеш, ми можемо спробувати зробити це разом».
Взагалі, будь-які спільні заняття з мамою зараз вкрай значимі для крихти. Ігри, прогулянки, читання книг, творчі заняття (ліплення, малювання), та й просто посидіти на ручках у мами – щоденна потреба дитинку, незважаючи на зростаючу з кожним днем самостійність. Не відмовляйте малюкові в спілкуванні, говорите з ним про все (коментуйте свої дії, побачене за вікном або на картинці), розповідайте казки, співайте пісеньки. Все це не тільки насичується малюка любов’ю, але і стимулює його розумовий розвиток, розширює кругозір.
А що стосується самостійності, то як раз в доброзичливій атмосфері, вона проявляється куди як сильніше. Чому не спробувати самому управлятися ложкою або, спустивши штанці, присісти на горщик, якщо мама поруч і завжди підтримає? В 1 рік і 2 місяці дітки досить добре розуміють доросле мова, в тому числі похвалу на свою адресу, слова схвалення.
Крім того, малюки вже можуть виконати деякі прохання дорослих: принести іграшку, подати гребінець або інші предмети побуту в досяжності дитини, поставити чашку, почитати вголос (зрозуміло, навіть одного слова в цьому віці малюк не прочитає, але може зробити вигляд, що читає, видаючи вам забавні набори звуків і складів).
Мова в 1 рік і 2 місяці, в порівнянні з 1 роком, збагачується незначно. Можуть додатися кілька слів або звуків, що позначають щось або когось. Але розуміє дитина, безсумнівно, багато, охоче повторює (частіше на свій лад) слова за дорослими, копіює їх інтонації, співає. Може відповісти на прості запитання: як тебе звати, як каже собачка і т.д. Із захватом готовий багаторазово повторювати нове освоєний слово або звук.
Розвиток мови маляти прямо пов’язане з розвитком дрібної моторики. А тому приділяйте увагу занять, які задіюють кисті рук крихти: малювання (пальчиковими фарбами, олівцями, крейдою), ліплення з пластиліну, ігри зі спеціальними розвиваючими іграшками, перебирання намистин, гудзиків. Добре розвивають моторику пальчикові ігри ( «сорока-ворона кашу варила»), масаж, використовувати активно в грі дерев’яні якісні яскраві іграшки.
Інтелектуальний розвиток малюка можна підтримати потрібними покупками. У Маміном Магазині можна вибрати і купити набори для творчості (пальчикові фарби, пластилін і тп), відмінні кубики, мозаїку за віком, музичні та звукові іграшки співають і говорять голосами тварин і ін.